محصولات
جستجو

فیلم آموزش ساخت بام سبز|نحوه اجرای بام سبز ر 24 ساعت
فیلم آموزشی

فیلم آموزش ساخت بام سبز|نحوه اجرای بام سبز ر 24 ساعت

فیلم آموزش ساخت بام سبز|نحوه اجرای بام سبز ر 24 ساعت | راهنمای مرحله به مرحله ساخت بام سبز 

 

بام سبز در اصل تفاوت کوچکی با بام سبز دارد و آن این است که بام سبز‌ها به طور کل برای تفریح و ایجاد فضایی برای گذراندن وقت در پشت‌بام ساختمان ساخته می‌شوند اما بام سبز در کل با هدف اقتصادی و زیست‌محیطی ساخته می‌شود که در واقع کل پشت بام را پوشش می‌دهد و می‌کوشد که عایق کاری صوتی و حرارتی کاری را بهبود بخشد و با کاهش هزینه‌های سرمایشی و گرمایشی مصرف انرژی را کاهش دهد؛ 

 

قبل از شروع به کار اجرای بام سبز باید از یک سری پیش‌نیاز و شرایط اطمینان حاصل کنید. اول این که پشت‌بام و ساختمان باید حتما از مقاومت لازم برخوردار باشد. دوم این که دسترسی‌های لازم را بررسی کنید و مطمئن شوید که امکانات و تجهیزات لازم برای ساخت بام سبز فراهم هستند. علاوه بر این،  از در دسترس بودن تجهیزات و امکاناتی که بعد از اجرای بام سبز به آن‌ها نیاز خواهد شد نیز اطمینان حاصل کنید.

 
با بررسی دقیق طرح مناسب خود را انتخاب کنید. در این مورد سعی کنید حتماً با یک متخصص و طراح گفتگویی هرچند کوتاه داشته باشید. قبل از اجرای بام سبز گیاهان مناسب و محل کاشت آن‌ها را نیز که مشخص کنید. مراحل مختلف اجرای بام سبز در واقع شامل نصب لایه‌های مختلف آن می‌شود که در ادامه به ترتیب شرح داده شده‌اند.
 
لایه ضد آب
مهم‌ترین نکته در اجرای بام سبز این است که پشت‌بام باید حتماً ضد آب، با دوام و مقاوم در برابر رطوبت باشد. لایه ضد آب باید کل سطح پشت‌بام و به ویژه مکان‌هایی که گیاهان در آنجا کاشته خواهند شد را به خوبی پوشش دهد. این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از آنجایی که بعد از اجرای بام سبز دسترسی به این لایه زیرین بسیار دشوار خواهد بود پس در قرار دادن آن نهایت دقت را داشته باشید.
 
لایه عایق
لایه عایق یا لایه حفاظتی در واقع موجب بهبود مقاومت بام سبز در برابر بخار و نوسانات دمایی می‌شود و از طرفی هم استحکام مکانیکی مناسبی را به آن می‌بخشد. لایه عایق به طور عمده از صفحات پلی استرین یا همان یونولیت یا صفحات پلی یورتان ساخته می‌شود. صفحات پلی یورتان گزینه بسیار مناسبی به عنوان لایه عایق هستند زیرا که دارای ساختار اتصال خاصی هستند که امکان گذر آب از آن و رسیدن به سیستم زهکشی را به آسانی فراهم می‌کند.
 

لایه زهکش

لایه زهکش در بام سبز به‌منظور تخلیه سریع آب لایه پوشش گیاهی و هدایت آن به سمت سیستم زهکشی قرار گرفته است. یکی دیگر از وظایف این لایه جمع‌آوری مقدار آب اضافی و وارد کردن آب سیستم زهکشی است. این لایه نقش مهمی در کیفیت و کارایی سیستم بام سبز شما دارد. همه اتصالات با دقت تمام بررسی شوند. شیب زمین و شیب لایه زهکش دقیق اندازه گیری و به اجرا درآیند.
 
لایه ژئوتکستایل
این لایحه که اسامی مختلفی هم دارد و گاهی تحت عنوان لایه فیلتر خوانده می شود به منظور جدا کردن لایه زهکشی و پوشش گیاهی از یکدیگر به کار گرفته می‌شود. به بیانی ساده‌تر این لایه از وارد شدن خاک و ذرات ریز به سیستم زهکشی و کاهش کارایی آن جلوگیری می‌کند. این لایحه همچنین کاهش سریع آب در لایه پوششی پوشش گیاهی را خنثی می‌کند.
 
لایه پوشش گیاهی
لایه آخر در واقع پوشش گیاهی و خاک است که بسته به نوع بام سبز (متمرکز، گسترده یا ترکیبی) می‌تواند ضخامت متفاوتی داشته باشد. می‌توانید از بوته‌های فشرده و درختچه‌های زیاد و یا صرفاً از یک پوشش چمن ساده استفاده کنید. کل این مرحله به سلیقه شما و طراح بستگی دارد.
 
مزایای اجرای بام سبز بخصوص در شهر های بزرگ
 
ایجاد فضایی بسیار سرسبز در نزدیکی خانواده‌ها
افزایش و بهبود عایق گرمایی و سرمایی ساختمان
افزایش عایق صوتی ساختمان
تأثیری بسزا در آب و هوای شهری
محافظت از پشت‌بام در برابر صدمات احتمالی و افزایش طول عمر پشت‌بام
 
فیلم آموزشی
تمامی مراحل فوق در یک فیلم آموزشی نمایش داده شده است . شما می توانید بجای متریال های استفاده شده در فیلم از مصالح دیگر استفاده نمایید 
برای مشاهده فیلم روی عنوان فیلم در زیر کلیک نمایید>
 
 
 
 
#جشنواره_فروش ویژه #بهاره صنایع سنگ هیراد
بزرگترین تولید کننده شن، سنگ ریزه، قلوه سنگ ممتاز صادراتی از مرغوبترین معادن سنگ با رنگهای طبیعی و دانه بندی شده
صنایع سنگ هیراد
تلفن44604794-021
ارسال به تمامی نقاط کشور/صادرات
 
اجرای روف گاردن,نحوه ی اجرای بام سبز,فیلم آموزشی ساخت بام سبز
 
اجرای روف گاردن,نحوه ی اجرای بام سبز,فیلم آموزشی ساخت بام سبز